بالانس فن سانتریفیوژ

بالانس فن و ماشین‌های دوار یک عملیات حیاتی است زیرا به جلوگیری از سایش و پارگی زودرس و حتی از بین رفتن قطعات کمک می‌کند. اگر فن سانتریفیوژ دارید که نیاز به تعمیر و نگهداری یا تعمیر دارند، ما ابزار و تخصص لازم برای انجام بالانس فن استاتیک و دینامیکی را در آکو پایش و همچنین در مورد بالانس فن های دیگر داریم.

خدمات بالانس فن آکوپایش

بالانس دینامیکی فن، بالانس استاتیکی فن، وزنه گذاری متمرکز، حذف و افزودن دقیق مواد با ماشینکاری در کارگاه، عیب یابی و ایجاد بالانس در جایی که فن در دور بحرانی کار می کند، تعمیر و نگهداری پیش بینی و خدمات تجزیه و تحلیل ارتعاشات.

نیروهای فن نابالانس

هنگامی که یک فن نابالانس در حال چرخش است، نیروهای خطی و یا پیچشی دوره ای ایجاد می شوند که عمود بر محور چرخش هستند، ماهیت دوره ای این نیروها معمولاً به عنوان ارتعاش تجربه می شود. این نیروهای ارتعاشی خارج از محور ممکن است از محدودیت های طراحی تک تک عناصر ماشین تجاوز کند و بر عملکرد تجهیزات و همچنین کاهش طول عمر این قطعات تأثیر بگذارد. این زمانی است که انجام بالانس فن یا حتی در صورت لزوم در محل در محل شما بسیار مهم می شود.

ارتعاش فن بالانس شده

اگر ماشین‌های دوار شما لرزشی را تجربه می‌کنند که گمان می‌کنید ناشی از فن نا بالانس است، این می‌تواند نتیجه از دست دادن وزنه‌های بالانس، جوش‌های شکسته، تجمع کثیفی یا رنگ یا حتی شفت خمیده باشد. بالانس فن سانتریفیوژ هر زمان که مرکز جرم شفت نسبت به محور چرخش تغییر کند ضروری می شود. علت هرچه که باشد، کارشناسان بالانس فن ما در آکو پایش مهارت، منابع و تجربه لازم را دارند تا بدون در نظر گرفتن اندازه یا نوع تجهیزات دوار، فن سانتریفیوژ را سریع و موثر بالانس کنند.

چند چالش متداول بالانس فن سانتریفیوژ چیست؟

  • شفت ها و رول های توخالی اغلب به سمت ما می آیند نه مستقیم.
  • شفت هایی که مستقیم نیستند، هنگامی که در سرعت های کاری می چرخند، یک اثر طناب پرش ایجاد می کنند. این باعث نابالانسی بیش از حد می شود که با روش های معمول حذف یا افزودن جرم قابل اصلاح نیست. در آکو پایش، ما به طور معمول صاف بودن فن را در اوایل فرآیند بالانس فن بررسی می کنیم. در صورت مشاهده خمیدگی، قبل از حرکت به سمت جلو با بالانس کردن، شفت را صاف می کنیم تا اطمینان حاصل شود که حداقل مقدار اصلاح برای بالانس کردن فن تا تلرانس لازم است.
  • قطعات بلند، باریک و توخالی مانند میل‌های محرک و رول‌ها برای بسیاری از سرویس‌دهنده‌ها به چالش کشیدن بالانس فن می‌پردازند. اغلب فقط مقادیر کمی از مواد وجود دارد که می توان آن‌ها را حذف یا اضافه کرد و در مکان های بسیار خاص. آکو پایش در اندازه‌گیری دقیق نا بالانسی فن تخصص دارد، بنابراین می‌توان اصلاحات را در مشخصات باریکی که OEMهای شفت‌ها یا رول‌ها دیکته می‌کنند انجام داد.

شفت های خدماتی در این زمینه با چالش های منحصر به فرد خود همراه هستند. علاوه بر تمام چالش‌هایی که در بالا توضیح داده شد، ممکن است تعمیر یاتاقان‌ها، سازه نگهدارنده و خود شفت‌ها ضروری باشد. در سیستم‌های مکانیکی که به عملیات تقریباً ثابت نیاز دارند، مانند سیستم‌های HVAC برای ساختمان‌های تجاری بزرگ، شفت‌ها و روتورها معمولاً تا زمانی که نویز قابل توجهی مشاهده شود، کار می‌کنند. پس از مشاهده سر و صدا توسط کارکنان تعمیر و نگهداری ساختمان، آسیب به شفت، یاتاقان ها یا سازه های نگهدارنده در حال حاضر رخ داده است.

در این زمینه، آکو پایش در تعمیر این آسیب قبل از بالانس کردن متخصص هستند. سپس ارتعاش را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، بالانس فن را انجام میدهیم، و توصیه‌هایی را برای بهبود سیستم مکانیکی برای جلوگیری از خرابی‌های زودرس آینده ارائه می‌کنیم.

تکنسین های آکو پایش در محل شما در سراسر کشور، می توانند شفت ها و فن های شما را به سرعت بالانس کنند تا سیستم مکانیکی شما دوباره راه اندازی شود.

پروانه ها یک جزء ضروری در طیف گسترده ای از پمپ های تجاری و صنعتی هستند و در هنگام چرخش برای افزایش جریان و فشار سیال، در معرض مقادیر زیادی ارتعاش هستند. پروانه ها معمولا آب را حرکت می دهند. پروانه های دمنده به طور خاص هوا را حرکت می دهند. مهم است که اطمینان حاصل شود که پروانه های سیستم پمپاژ شما سرویس و نگهداری می شوند. بالانس پروانه فن به بهترین وجه توسط متخصصین بالانس فن و بالانس پروانه فن درآکوپایش انجام می شود.

بالانس پروانه فن چیست؟

بالانس فن روشی است که در آن توزیع جرم روتور بررسی و تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که ارتعاش در یاتاقان ها در فرکانس هایی است که در محدوده های مشخص شده سرعت سرویس است.

دو نوع اصلی نابالانسی برای پروانه ها و پروانه های فن وجود دارد: تک صفحه و دو صفحه. چرخ دوچرخه ای را تصور کنید که وزنی به رینگ اضافه شده است. هنگام چرخش، چرخ در حالی که سعی می کرد به طور یکنواخت در اطراف محور بچرخد، می لرزید. هنگامی که متوقف می شد، چرخ تا زمانی که وزنه در پایین قرار می گرفت می چرخید. این نوع عدم بالانس به نام نیرو یا عدم بالانس ایستا شناخته می شود.

نا بالانسی دو صفحه با پروانه های استوانه ای وارد می شود. در این مورد، به رینگ چرخ خودرو فکر کنید که در هر طرف وزنه هایی به رینگ اضافه شده است، اما 180 درجه از یکدیگر فاصله دارند. این امر باعث می‌شود که چرخ هنگام تلاش برای چرخش حول محور خود تکان بخورد.

بالانس پروانه و بالانس پروانه دمنده در آکو پایش می تواند به سرعت و با دقت هر دو نوع عدم بالانس را اصلاح کند. در موارد عدم بالانس تک صفحه، یک اپراتور ماهر و باتجربه وزن اضافی را با دقت حذف می کند یا در صورت لزوم، وزنه تعادل را دقیقاً در مقابل وزنه نامتعادل اضافه می کند. بالانس پروانه برای عدم بالانس دو صفحه نیاز به اضافه کردن دو وزنه اصلاحی در فاصله محوری از یکدیگر دارد.

مقالات مرتبط