اندازه گیری فشار لوله ناشی از فلنج ها با دستگاه الاینمنت لیزری

من اخیراً از تدریس یک کلاس الاینمنت لیزری برای یک شرکت که در زمینه ساخت و نصب لوله فعالیت دارد لذت بردم. نگرانی اصلی آنها در الاینمنت دقیق شفت نبود، بلکه توانایی اندازه گیری تأثیر کرنش لوله بر الاینمنت بود. قبل از رسیدن من، آنها به من گفته بودند که یک دکل برای شبیه سازی اثرات کرنش لوله ساخته اند.

میله های رزوه ای به صورت عمودی و افقی برای نگه داشتن لوله در جای خود و شبیه سازی تکیه گاه های لوله نصب می شدند.

پس از اتمام آموزش الاینمنت لیزری دقیق شفت در روز اول، از دستگاه الاینمنت لیزری برای اندازه گیری اثرات سفت کردن فلنج های لوله بر روی خطوط مکش و تخلیه استفاده کرد.

در اینجا روشی است که ما استفاده کردیم:

ما موتور-پمپ را در حد تحمل الاینمنت کردیم، سپس فلنج های لوله را با فلنج های پمپ با استفاده از دستگاه الاینمنت کردیم تا از هم محورری فلنج موازی و زاویه ای، فاصله محوری مناسب برای واشر اطمینان حاصل کنیم و بررسی کنیم که پیچ های فلنج حرکت آزاد دارند. برای انجام این مرحله از میله های رزوه ای استفاده شد.

قبل از اندازه گیری مجدد الاینمنت لیزری شفت، مقادیر شیب سنج را در EVO خاموش کردیم. به طور معمول، زمانی که اندازه‌گیری‌ها با استفاده از روش اندازه‌گیری ساعت انجام می‌شوند، یا زمانی که ماشین‌ها روی شیب نصب می‌شوند، استفاده می‌شود.

ما سه اندازه گیری را بدون چرخش شفت یا حرکت لیزر انجام دادیم. این به ما مقادیر صفر برای الاینمنت لیزری شفت داد. توجه: این الاینمنت شفت واقعی نیست که قبلا تکمیل شده بود، بلکه برای صفر کردن دو سر لیزر به یکدیگر است.

ما شروع به سفت کردن فلنج های لوله کردیم و با پیچ ساعت 9:00 روی فلنج مکش شروع کردیم. ما مقدار گشتاور را اندازه‌گیری نکردیم، اما این را می‌توانم «به‌چسباندن» پیچ در نظر بگیرم. به تغییر توجه کنید این به ما نشان داد که بستن پیچ 9:00 تراز را تقریباً 5 میل در کوپلینگ تغییر می دهد و همچنین باعث ایجاد عدم الاینمنت زاویه ای می شود.

سرهای لیزر را در جای خود گذاشتیم، به سمت پیچ ساعت 3:00 رفتیم و آن را تقریباً به همان اندازه محکم کردیم. با انجام این کار، پمپ در جهت مخالف تقریباً به صفر برگشت. سپس لیزرها را به موقعیت 12:00 چرخاندیم، لیزرها را دوباره صفر کردیم و این روند را برای پیچ فلنج های 12:00 و 6:00 تکرار کردیم. حرکت مشابهی مشاهده شد.

چسباندن پیچ های فلنج باقی مانده باعث حرکت بسیار کمی از شفت ها می شود. سپس پیچ‌های فلنج مطابق با مشخصات بسته شدند. پاسخ مشابهی در هنگام سفت کردن پیچ های فلنج تخلیه مشاهده شد. بررسی مجدد الاینمنت شفت پس از سفت کردن پیچ و مهره ها نشان داد که الاینمنت هنوز در حد مجاز است.

ما موارد زیر را مستند کردیم:

  1. سفت کردن پیچ های فلنج می تواند باعث حرکت پمپ شود، اگر با دقت انجام نشود.
  2. سفت کردن بیش از حد پیچ‌های فلنج، بدون اینکه ابتدا آن‌ها را بچسبانید، شفت‌ها را به هم تراز نمی‌آورد.
  3. پیروی از روش های مناسب سفت کردن پیچ در فلنج می تواند حرکت ناخواسته در شفت ها را به حداقل برساند.
  4. یک دستگاه الاینمنت لیزری خوب می تواند به طور موثر برای اندازه گیری و ثبت تغییرات الاینمنت به دلیل سفت کردن پیچ های فلنج استفاده شود.
مقالات مرتبط